background

Thursday 14 November 2013

Saat Terindah!!!!

kali nak share pasal saat paling ditunggu2 oleh setiap pasangan suami isteri yg dh berkahwin...semua org nak zuriat kan..mcm tu juga kami...setelah 10 bulan mencuba dan berusaha disamping  bertawakkal pada Allah,,,,,akhirnya aku disahkan mengandung anak pertama,,,tp sebelum tu nk share la dgn korang cmna aku leh tau aku dh pregnant..hihihii
Mulanya aku demam,,,,bdn aku x bermaya..xde tenaga sangat2...bau bantal suami pn aku x tahan,,bdn dia pn aku bau busuk sgt2...aku pn hairan...asyik baring je..bdn rasa sgt letih..huhuhu....ms tu suami pn demam sekali..dia pn dh agak yang aku dh pregnnant...ms tu period dh lewat 1 mggu..excitednya aku dgn suami g beli beli pregnancy test kt Farmasi...bgn awal pagi aku pn  buat la test,,,,,tapi jawapan nya hampaaa!!!ermmmm...aku tau suami ms tu pn frust..tp dia bgtau xpe..in sha allah klu diizinkan Allah...then tggu lagi period dh lewat 2 mggu...maka aku dan suami pn mcm yakin..tp kali ni kami amek kptsan gi check kt klinik. Maka abg pn bawa aku ke klinik Az-Zahrah Bangi...buat la test cm biasa....tggu 5 minit doc pggil masuk bilik...doc salam dgn abg..tahniah encik,,,isteri encik mengandung...masa tu masih terbayang lg wjh abg yg tersenyum gembira sgt2,,,,,dia ckp mcm nk lompat sampai syiling..hiihhihi...dan aku masa tu bersyukur sgt2 sbb berjaya tunaikan impian abg untuk bergelar bapa..terima kasih ya allah..Dan yang paling bahagia...tanggal 25 april 2007 iaitu tarikh keramat bagiku kerana inilah tarikh lahir ku...dan hari ini juga kami mndapat berita gembira ini..INILAH Hadiah terindah di hari lahir yang pnh aku dapat...Semasa mengandung aku rajin amalkan bacaan surah2 dari al-Quran,,,,antara surah yang aku amalkan sehingga saat kelahiran ialah:

10 bulan 15 hari maka saat yang dinanti  pn tiba...tepat jam 02.05 minit pagi,  06 Januari 2008...aku berjaya melahirkan seorang baby boy  yg sgt comel secara caeserean,,,
, walaupun dh di induce sebanyak 3 kali,,,,,jalan still x mau bukak wpun lbh dr 8 jam,,,,,hubby setia menunggu di sisi di labour room di hospital Serdang,,,akhirnya jantung baby dh mula lemah...doc ambil keputusan untuk membuat pembedahan,,,huhuhuhuhuu...punah segala harapan aku dan hubby untuk melihat aku bersalin di depan matanya...hmmmm apa nak kata Allah maha kuasa..kami pasrah...

ya inilah putra sulong kami...Muhammad Danish Hasif b. Izzatfithri Aminy...(nama panjang mcm jambatan pulau pinang)..hihihii....Yang bermaksud yang bijak, pintar,,dan baik budi pekerti..dengan harapan anak ibu berjaya didunia dan akhirat,,,jg berbudi pekerti seindah namamu sayang...Dan kini...alhamdulillah..ank ibu mmbesar mnjadi ank yg baik, bijak,
manja,  aktif, sihat...ermmmm dah encem pn anak ibu, dah 5 tahun pn usiamu. Semoga kekasih hati ibu mnjadi anak yang soleh dan beriman..aminnn

No comments:

Post a Comment