background

Thursday 28 November 2013

Luahan Dari Hati...Anti MLM!!!!!

Assalamualaikum...
Hurmmmm...astaghfirullah....x baik mengeluh kan...cmna erk nak cerita...
haaaaa..cmni...korang penah x rasa sentap sbb dikhianati oleh kawan dari kecik korang..memang sentap beb! semuanya psl aku  x berpikiran sama mcm dia...adil ke dia buat aku cmni?????
Dia suka sgt bisnes M.L.M.....sebaliknya aku anti M.L.M....au dh  byk kali kena dgn org2 MLM ni..kononnya nak tolong kawan(salah satu ayat org MLM)..kerja MLM ni x berkat beb,,,,dari awal sampai akhir ko kena menipu org ..kononnya ko dh dpt ribu riban sbb buat MLM...tu semua ayat nak motivasi diri sendiri ...walhal pd hakikatnya ko xde pn...ckp saja x guna...cuba ko print statement ko tunjuk duit yg ribu riban ko dpt tu.....Ini x...dok tunjuk pic org dpt keta mewah katanya buat 5 lima bulan ja....ok..xpa..tapi ko tau ke brp dh modal org tu bw kuar,,then ko dh 3,4 bulan buat MLM ko..mana hasilnya????tapi aku tgk ko dh mcm2 MLM ko buat....tetap sama juga hidup ko dr dlu smp skrg....

Dok sibuk tunjuk bukti org....org zaman skrg cerdik2 dh...bkn duduk mcm katak  bwh tempurung lg dah...MLM ni sama ja kebanyakannya guna sistem pyramid...ada  yg x guna sistem ni...tp bila dikaji balik sistem dia,,,sama je ko kena menaja org,,,lg bsr pakej org yg ko taja amek dgn ko..lg besar bonus ko dpt...bkn ke itu sistem pyramid?????bodoh!!! Bila aku ckp aku dh byk hbs sbb MLM ni....ko ckp aku negatif person...sblm ni ko pos mcm2 kt FB tanpa hirau perasaan aku sbg kwn ko..mcm 2 ayat  status ko perli...ko ingat aku tunggul ke...

Sbnrnya dh lama aku sabar dgn sikap ko...aku pn manusia biasa...kesabaran pn ada tahapnya...ade ke patut aku x beli produk dekat ko ...ko ckp aku x support kwn...aku sbg pengguna mestilah aku pilih produk yg sama dengan harga yang lbh murah..dah aku pn kerja Kementerian Perdagangan...dok bg ceramah bagai untuk pengguna....kompomla aku kena bertindak bijak.....klu ko btl kwn spttnya ko jual murah dekat kwn ko dari org lain jual...ko jd  ketua reunion  pn ko nak amek untung dgn kwn2 ko..pttlah hanya 4 orang je yg sudi nk join reunion...rupanya org lain dh tau rate sbnr...aku pn dh check la dgn chalet yang kita nak p tu..aku pn dh tau rate sbnr,,,,gila kowt ko mark up..bg aku klu ko ikhlas...xdak makna nya ko nak amek untung hanya kerana ko tlg incahrge reunion..pikir lah weyyyyyy...dah la..aku pn dh malas nak layan...ni ko letak lg status ko kt FB...lantakla...x kwn dgn ko pn aku x kisah la...ramai lg aihh kwn..

4 comments: