background

Friday 6 December 2013

Tempat Keja BarUuuuuuuu..yeeeehaaaa

Assalamualaikum....
Selamat Petang...salam jumaat all....

Sedar x sedar dah hari ke-5 aku bekerja di As-Saah Picasso International sdn bhd (Cyberview Resort & Spa)...alhamdulillah...
Hari ahad dengan excited..bw hubby and anak2 dtg tgk opis baru n try familiar dgn jalan2 di cyberjaya..
Alhamdulillah...hari pertama sampai opis kul 7.45am padahal masuk pkul 8.30am...xpe..yg penting aku dh dpt bajet masa dari rumah..30 minit je dari rumah...jln pn lengan.mmg besttt la..tggu dlm keta pkul 8.15am baru g masuk opis..ada org bg salam..ada sorang hamba allah admin(kononnya)konsultan.mcm2 input dia masuk dlm kepala otak aku yg tgh fresh ni...klu input psl kja xpe, ini lbh sng ckp dia dok potpet2 mcm mak nenek(padahal dia tu laki)...ayooo aku dh sakit kpala..sambil tggu k.inta (manager) sampai...bru dia berenti ckp...lega sgt aku rasa...hari kedua aku kja dia dh kna buang..sian plak tgk dia..huhuhu..rupanya dia mmg ada mslh dgn company...

Hari kedua mcm2 kja akaun yang aku buat..seronok kja sampai x sedar masa cepat sgt berlalu...yang aku susah hati kja sini mmg akan buat aku lbh tembam..bkn main byk menu makanan...FREE pulak tu..betul ckp hubby dia gtau awal2 kompom wife dia ni mkn free..n akn tambah tembam gini gaya..hukhukhuk...nangis tp bersyukur sbb jimat sgt2...pagi ni..ikut director n boss semua g LCCT present proposal nak apply limo kat KLIA 2 yang akan siap bulan Mei ni...kpala dok mlyang sambil meeting..ye la bru hr kedua kja dh ikut dorg meeting.pdahal masa ni aku masih blurr lg psl perjalanan sykt.yang pasal akaun alhmdulillah la..memandangkan aku pnh kja akaun sebelum kja dgn KPDNKK..so psl kja aku xde mslh...

Hari ketiga mcm biasa aku sampai awal kt opis...aku pn dh ada kunci sndr..opis ni kecik so aku la cleaner..hahahaha...x la...buang smph apa yg patut sbb kt opis ni aku dgn manager ja...klu opis sepah nk kja pn xdak mood..so sapu skit2..then start la buat kja akaun yg k.intan dh inform b4 balik smlm...

hari ke4...director dtg...dh smp tghr dia bw naik keta mewah toyota alphard g lunch...mkn sedap lg..freeeee pulak tu..cmna la wife mr zack ni x bambam..hihihi...dengan soto bagai..pastu nak balik sempat lg blnja aku secret recipe cheese cake...alhamdulillah take away kek tu..x larat dh nk mkn...syukur sgt2 dpt bos2 kt sini yang langsung x berkira psl wang ringgit asalkan kita kja dgn ikhlas..ya niat bekerja mestilah kerana allah..semoga allah murahkan rezeki yang halal pada kami sekeluarga...amin ya rob...aku tau perancangan Mu Maha Terbaik...

Hari ke 5 mcm biasa wat minute meeting plak..poning kaplo den nak translate minute meeting tu ke bahasa inggeris...maklumla company ni baru 4 bulan operasi..aku la org yg diharapkan untuk mmbuat pelbagai sistem admin n akaun especially..

Satu petua kita nak murah rezeki nak kongsi dengan kawan2, jgn lupa setiap kali lps solat subuh hadiahkan al-fatihah pada mak ayah suami kita xkira masih hidup atau dh meninggal...in sha allah..allah permudahkan rezeki kita...
  Ok..la..ni je yang sempat aku nak kongsi psl tempat kja baru ni...semoga allah permudahkan urusan kita semua didunia dan akhirat..

See u next entry k....adiosss....mmmuaaahhhh!








5 comments:

  1. Amin.. mudah2an semakin success kawan aku ni.. rindu ngn ko.. sob..sob..sob.. xde dh yg biseng2 kat opis ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hukhukhuk..rindu gak dgn ko...aku pn doakn smga ko succes juga,,,in sha allah..ada ms kita jmpa ye..

      Delete
  2. gud luck zarul.. enjoy ur accounting work

    ReplyDelete