background

Thursday 19 December 2013

Luckiest Parents Of Ahmad Ammar ;)

Assalamualaikum....
 Dari hari ke hari ,,,,,ada sesuatu yang mengetuk pintu hati untuk aku menulis tentang Ahmad Ammar b. Ahmad Azam...sebabkan terbaca dekat internet tntang fenomena ammar...aku pn tergerak hati siapa ahmad ammar sebenarnya..walaupun dah agak lewat untuk aku menulis tentang anugerah Allah yang istimewa ini...mungkin dh ramai blogger yang tau cite sbnr tntang ahamd ammar..namun masih tidak terlewat untuk aku meluahkan perasaan aku setelah mngetahui insan istimewa ini...

Suspennn..hiihihii..pada mulanya aku ternampak dekat facebook bapa amar tentang genap 100 hari ammar pergi..masa tu aku x tau lg siapa ammar.x tau cmna aku boleh pegi add FB bapa ammar...walhal ms tu aku msh x tau citer sbnr.....nmpk je tajuk post Fb 100 hari ammar pergi..aku pn mula baca dan research psl ammar...SUBHAN ALLAH>>>>mcm2 aku jmpa kt youtube and google....

Meh sini aku nak wat kesimpulan skit psl ammar ni...rupanya ammar adalah pelajar malaysia yang maut dlm kemalangan pd awal oktober di turki..aku ternampak paper kt umah tp x terbuka ht nk baca ceita arwah pada masa tu..bg aku biasa la...mmg dh ramai student malaysia yg meninggal kemalangan kt oversea....rupanya ada byk cerita disebalik kematian ahmad ammar....ya Allah aku sgt mengimpikan anak seperti ahmad ammar..namun dapatkah aku mndidik anak mnjadi spt arwah...ammar telah mndapt tempat istimewa di samping Allah yg 1...sehinggakan bapa arwah sendiri tidak mengaku bhw ammar bukan anak yg dia didik...tp ada org lain yg didik ammar...bertuah nya mnjadi ibu bapa seorang anak yg mati syahid dah telah dimakamkan di makam istimewa sahabat Nabi..x ingat nama tp Al.Ayubi something like that...

Malah ketika sembayang jenazah juga beribu org telah menyembahyangkan jenazah beliau...malah jemaah berebut2 mahu mengusung jenazah beliau...kematian beliau juga pada hari 1 Muharram...nnt aku share video korang akan tau betapa tersentuhnya aku..dan korang akan kenal siapa ammarr sebenarnya...jenazah nya juga kelihatan percikan peluh di dahi dan bawah kelopak mata...salah satu tanda baik bg org yg meninggal dunia.Di dunia pn kita dh nmpk betapa beliau dimuliakan..apatah lg di akhirat...oleh kerana kubur beliau bersebelahan dgn para sahabat nabi(shbt yg nabi pnh bermalam dirumahnya)...maka di padang mahsyar nanti..ammar antara org yg terawal dibangkitkan..roh beliau akn bgn dgn berpegangan tgn bersama shbt nabi...ya allah...ibu bapa ammr juga in sha allah antara ahli syurga krn mmpunyai anak soleh...

Ya allah...aku ingin mndidik anak2ku mnjadi ank2 yg soleh..bantulah aku ya allah...berikanlah aku dan suami jalan petunjuk dlm kami mndidik ank2 kami ya allahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.....aku dan suami inginkan ank kami sendiri yang memandikan jenazah, menyembahyangkan jenazah, dan membacakan talkin untuk kami...
Ya allah...aku mohon kepadamu ya allah...bantulah kami...aminnnn...


di bawah ni aku nak share video n pic ammar utk tatapan korang...mmg rugi klu korang x tgk n x enal siapa ahmad ammar ahmad azam sebenarnya..wallahualam...

http://www.youtube.com/watch?v=xIh-fL1kYzA 

aku menagis teresak2 melihat video ammar ini..sedih terharu..x tau nk digambarkan perasaan,,sedih pilu sayu....istimewanya ammar...


No comments:

Post a Comment